İlçemize Atanan Sözleşmeli Öğretmenlerin Dikkatine
Atamaların Duyurulması ve Tebligat ile Göreve Başlama
1. Bilgisayar ortamında gerçekleştirilen atama sonuçları, Bakanlığın
http://personel.meb.gov.tr internet adresinden duyurulacaktır.
2. Atama kararnameleri, il millî eğitim müdürlüklerine elektronik ortamda
gönderilecektir. Ataması yapılanların başvuruda belirttikleri elektronik posta adreslerine 7201
sayılı Tebligat Kanununa göre elektronik ortamda tebligat yapılacaktır. Elektronik posta
adresinin hatalı veya eksik olması ya da aktif olmaması durumunda oluşacak hukuki
sonuçlardan adaylar sorumlu olacaktır.
3. Sözleşmeli öğretmen olarak ataması yapılanlardan göreve başlama işlemi
esnasında aşağıdaki belgeler istenecektir:
3.1. Bu duyuruda başvuru esnasında isteneceği belirtilen belgeler,
3.2. Son altı ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğraf (6 adet),
3.3. Mal bildirimi (il millî eğitim müdürlüklerinden temin edilecektir),
3.4. Elektronik Başvuru Formunun onaylı örneği,
3.5. Başvuru esnasında Pedagojik Formasyon Belgesi yerine resmî yazı ibraz
edenlerden Pedagojik Formasyon Belgesi.
3.6. Sağlık durumu yönünden öğretmenlik görevini yapmasına engel bir durumu
olmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden alınacak sağlık kurulu raporu.
4. Ataması yapılanlar, bu bölümün “11.3.” maddesinde belirtilen belgeler ile birlikte
atandıkları il millî eğitim müdürlüklerine başvurarak göreve başlama talebinde bulunacaktır.
İstenilen belgeleri tam olarak ibraz edenler, güvenlik soruşturması sonuçlandıktan sonra
sözleşme yapılarak göreve başlatılacak; belgelerinde eksiklik görülenler ya da belgeleri eksik
olanlar göreve başlatılmayacaktır.
5. Güvenlik soruşturması sonuçlandıktan sonra tebligatı beklemeksizin göreve
başlamak isteyen öğretmen adayları, atandıkları il millî eğitim müdürlüklerine istenilen
belgelerle başvurmak suretiyle göreve başlayabilecektir.
6. Elektronik Başvuru Formundaki beyanları ile ibraz ettikleri belgeler il millî
müdürlüklerince değerlendirilecek, göreve başlatılmasına engel hali bulunmayanlar göreve
başlatılacak; göreve başlatılmasında tereddüde düşülenler ise değerlendirilmek üzere Personel
Genel Müdürlüğü Öğretmen Atama Daire Başkanlığına bildirilecektir.
7. Sabıka sorgulama belgesinde “Adli sicil kaydı vardır” ibaresi bulunanlara ait
sabıka sorgulama belgesi ile buna ilişkin mahkeme kararı temin edilerek Personel Genel
Müdürlüğü Öğretmen Atama Daire Başkanlığına gönderilecektir. Bu adaylar hakkında
Bakanlığın vereceği karar doğrultusunda işlem yapılacaktır.
8. Başvurusunda sağlık durumu yönünden görev yapmasına engel bir durumu
olmadığını beyan etmekle birlikte, göreve başlama esnasında sağlık durumunun öğretmenlik
görevini yapmasına engel oluşturacağı hususunda tereddüt oluşan aday göreve başlatılmayıp;
adaydan, yurdun her bölgesinde ve iklim şartlarında öğretmenlik yapabileceğine ilişkin tam
teşekküllü bir hastaneden alacağı sağlık kurulu raporu istenecektir.
9. Atamaları kendilerine tebliğ edilenler, tebliğ tarihini izleyen 15 gün içinde göreve
başlayacaktır.
NOT: İlçemize atanan öğretmenlerin iş ve İşlemleri İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından yürütülmektedir.