ADANA FEKE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Norm Kadro Güncellemesi

NORM KADRO GÜNCELLEMESİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR Norm  Kadro Yönetmeliğinin 26. Maddesinde, “Eğitim kurumlarının norm kadro sayılarının bu Yönetmelikte yer alan norm kadro kriterleri çerçevesinde değişmesi halinde, değişikliğe konu olan eğitim kurumlarının norm kadro sayıları Bakanlığın uygun gördüğü tarihlerde yeniden belirlenir. Yeni açılan eğitim kurumları ile yeni derslik/şube açılan veya kapatılan mevcut eğitim kurumlarının norm kadroları süre aranmaksızın belirlenir.” hükme bağlanmış bulunmaktadır.
Norm Kadro Güncellemesi

Yönetmelik ile söz konusu yazının ilgili mercilerce incelenerek iş ve işlemlerin bu doğrultuda yapılması gerekmektedir.

Eğitim kurumlarının 2016-2017 eğitim-öğretim  yılına esas olmak üzere  İl   Millî Eğitim  Müdürlüklerindeki  MEBBİS yöneticilerine 17 Ekim 2016 tarihinde  MEBBİS modülünde yer alan Norm Kadro Modülünde işlem yapma yetkisi verilmiştir. MEBBİS yöneticilerinin aşağıda belirlenen iş takvimi doğrultusunda işlemleri yapması gerekmektedir.

Eğitim Kurum  Müdürlüklerinin Veri Girişi Yapma Tarihleri

17/10/2016-18/10/2016  

İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerinin Veri Girişi  Kontrol Tarihleri

19/10/2016-20/10/2016  

İl Millî Eğitim Müdürlüklerinin Veri Girişi   Kontrol Tarihleri

21/10/2016-30/10/2016

Sistemin Kontrol ve Onaylama Tarihi

31/10/2016-25/11/2016
Mesai Bitimi

Yönetmeliğin 24 üncü  maddesinde; “Eğitim kurumlarının yönetici ve öğretmen norm kadroları, elektronik ortamdaki mevcut veri tabanı esas alınarak eğitim kurumu müdürlüğü, ilçe millî eğitim müdürlüğü ve il millî eğitim müdürlüğünün sıralı teklifi üzerine belirlenir.” hükmü çerçevesinde yukarıdaki iş takvimi doğrultusunda  eğitim kurumlarına ait bilgilerin sisteme tam ve doğru olarak süresi içerisinde girilmesi önem arz etmektedir. Girilecek verilerle belirlenen norm kadrolara yapılan atamalarda doğacak hatalardan eğitim kurumları  müdürleri ile il ve ilçe millî eğitim müdürlükleri sorumlu tutulacaktır. Bakanlık kontrolü sırasında gerçeğe aykırı bilgilerin sisteme girilmesinin tespit edilmesi durumunda sorumlular hakkında gerekli işlemler yapılacaktır.

Merkeze Bağlı Taşra Teşkilatı içerisinde yer alan eğitim kurumları, Bilim Sanat Merkezleri, Halk Eğitim Merkezleri ve Akşam Sanat Okulları, İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri, Öğretmen evi ve Akşam Sanat Okulu Müdürlükleri, Turizm Eğitim Merkezleri ile Olgunlaşma Enstitülerinin norm kadrolarında değişiklik yapılmaması için veri girişine açılmamıştır. 

 

A) Eğitim kurumu yöneticilerinin norm kadro güncellenmesinde dikkat etmesi  gereken hususlar:     

 

  1. Danıştay kararı doğrultusunda bağımsız anaokullarına öğrenci sayısına bakılmaksızın bir rehber öğretmen norm kadrosu belirlemesi yapılmış olup, güncellemede de bu doğrultuda işlem yapılması,
  2. Danıştay kararı doğrultusunda özel eğitim kurumlarına öğrenci sayısı 25 ve daha fazla olanlara 1, öğrenci sayısının 100 ve 100’ün katlarına ulaşması halinde her defasında 1 rehber öğretmen norm kadrosu belirlemesi yapılmış olup, güncellemede de bu doğrultuda işlem yapılması,
  3. Yatılı ve pansiyon özelliği tanımlaması yapılan eğitim kurumlarında yatılı ve pansiyonun bağlı bulunduğu eğitim kurumuna bu özelliğinin işlenmesi, birden fazla eğitim kurumuna hizmet veren yatılı ve pansiyonlarda ise diğer eğitim kurumlarına bu özelliğin işlenmemesi ve yönetici normu istenmemesi,
  4. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 9 sayılı Kurul Kararına (20/02/2014 tarihindeki yapılan değişiklikler dikkate alınarak) göre işlem yapılması
  5. Alan bazlı ders yükünün hesabında öğrenci sosyal ve kişilik hizmetleri ders saatlerinin dikkate alınmaması,
  6. Açıköğretim öğrencilerinin örgün eğitim kurumlarında gördükleri yüz yüze eğitim kapsamındaki haftalık ders saatleri, norma esas ders yükü hesabına dahil edilmemesi,
  7. Özel Eğitim kurumlarının norm kadro belirlemesi öğrenci sayısı, şube sayısı ve engel durumu esas alınarak yapıldığından; öğrenci sayıları ekranında öğrenci ve şube sayısı ayrıca kurum bilgileri ekranında da bu bilgilerin açılımının eksiksiz ve doğru olarak işlenmesi,
  8. Teknoloji ve Tasarım alanı ders yükünün, Tebliğler dergisinde yayımlanan 21/03/2006 tarih ve 24 sayılı Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı Kurul Kararı ile kabul edilen “Uygulama Esasları” başlığındaki açıklamalar doğrultusunda hesaplanması,
  9. Norm bilgileri ekranında yöneticilerin girmiş olduğu ders saatleri belirlenirken, yöneticinin gireceği ders saati yöneticinin gireceği ders saati sütununa, yöneticinin gireceği ders yükü düşüldükten sonra kalan ders saatinin norma esas ders saati sütununa işlenmesi,
  10. Yöneticilerin gireceği ders yüklerinin kadrolarının bulunduğu eğitim kurumunda gösterilmesi, yöneticilerin gireceği ders saati sütununa; alanları ile aylık karşılığı okutabileceği dersler dışında herhangi bir alanda ders saati yazılmaması, kadrolarının bulunduğu eğitim kurumu dışında görev yapan yöneticilerin geçici görev yaptığı eğitim kurumuna herhangi bir alanda ders saati yazılmaması
  11. Rehberlik ve araştırma merkezlerinin yönetici, rehberlik alanı öğretmeni ve alan bazlı öğretmen norm kadrolarının tam ve doğru olarak belirlenmesi ve rehberlik araştırma merkezlerinin hizmet verdiği ilçelerin kontrol edilmesi,
  12. Norm Kadro Yönetmeliği doğrultusunda; Alan/Bölüm, Atölye ve Laboratuvar Şeflerine norm kadro verilmesi söz konusu olmayıp normun içindeki öğretmene verilen ek bir görev olduğundan Başkanlığımızdan yazışmayla ayrıca kadro talep edilmemesi gerekmektedir. Söz konusu işlemin Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Mesleki ve Teknik Okul ve Kurumları Alan/Bölüm, Atölye ve Laboratuar Şefliklerine İlişkin Yönerge doğrultusunda belirlemesinin yapılarak Norm Modülü’ndeki kurum bilgileri ekranına alan/bölüm, atölye ve laboratuvar sayılarının tam ve doğru olarak girilmesinin sağlanması ve görevlendirmelerinde bu sayılara göre yapılması, gerekmektedir.

C)Norm Kadro Modülü Kurum Bilgileri ekranındaki bilgi başlıklarının tam ve doğru olarak doldurulması, her kutucuğun bir unvanda personel atamasını etkilediği, bilgi girilmeyen kutucuktan dolayı atama yapılamayacağı ve personel eksikliğinden dolayı yaşayacakları sıkıntıların tamamen İl, İlçe ve eğitim kurumu müdürlüklerine ait olacağının bilinmesi gerekmektedir.

 

Ç)Norm kadro güncelleme işlemlerinin sonuçlanmasına müteakip; Bakanlığımızca onaylanan Norm Kadro Tespit Çizelgelerinin DYS ortamında gönderildikten sonra çıktıları alınarak 15 gün içerisinde Millî Eğitim Müdürlüklerince, ilgili eğitim kurum müdürlüklerine gönderilmesi ve norm kadro tespit onayı cetvellerinin eğitim kurumu müdürlüklerince saklanması gerekmektedir.

 

D)Güncelleme sürecinin bitiminden sonra ilgi yönetmeliğin 26 ncı maddesinin 2 nci fıkrasında; “yeni açılan eğitim kurumları ile yeni derslik/şube açılan veya kapatılan eğitim kurumlarının norm kadroları süre aranmaksızın belirlenir.” hükmünden hareketle bu maddede belirtilen işlemler dışındaki norm kadro taleplerin Bakanlığımıza gönderilmemesi gerekmektedir.

İslam Mah. Ulus Cad. 58/3 Feke Adana - 0322 741 2064

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.